Kärlek.

Det var verkligen hemskt när du gav mig den där blicken.. den plågade blicken.
Varje gång jag blundar, ser jag dig framför mig, titta in i mina ögon med en riktigt plågad blick.
Jag hatar.. nej jag ÅNGRAR att det blev så fel.

Att vara kär är jobbigt.
Att vara kär tar på krafterna.
Att vara kär gör en totalt dum i huvudet.
Att vara kär gör en blind, man märker ingenting omkring sig.. man bryr sig bara om en sak, han/hon.
Att vara kär är bland det värsta jag vet.

Att vara kär gör en så glad.
Att vara kär får en att må bra.
Att vara kär gör så att det bubblar i kroppen.
Att vara kär är mysigt.
Att vara kär är bland det bästa jag vet.

Ibland är kärlek så komplicerat, så obegripligt.
Men samtidigt så underbart och vackert.
Oftast får man höra: "Han är för gammal för dig.. det är bättre om du försöker hitta någon yngre.."
Kärlek har ingen ålder. Ålder är bara en siffra.

Men om han är bra för en då? Varför ska man då välja någon annan?
Tänk om det verkligen klickar emellan oss?
Att killen/tjejen är äldre behöver inte betyda att det är farligt. Personen kan vara underbar, så fruktansvärt omtänksam, som verkligen bryr sig.
Visst, att träffa folk som är äldre än man själv.. kan ibland vara riskabelt.
Men om det är kärlek.. borde det vara tillåtet?
Att åldern bara är en siffra, är något jag ständigt försöker intala mig själv. Det är sant.
Men ibland hakar man upp sig på det i alla fall, även fast man inte borde.
Kärlek är kärlek, så resonerar jag.
Om du var cirka 16 år... och killen/tjejen var 20-25.. skulle du då tycka det var okey?

Kommentarer
Postat av: Norea'♥

Jag som är kär i en 21:åring måste väl säga att det är helt okej , ålder är bara en siffra .. eller två(A)

Det är 7½ år mellan mig & Bill , rätt mke då .. men jag bryr mig faktiskt inte :) <3

2010-10-16 @ 19:42:56
URL: http://nonnoos.blogg.se/
Postat av: Maria

Fint skrivet, verkligen. Och du vet vad jag tycker om åldern redan, jag bryr mig inte för fem öre. Jag ser inte det som något problem eller något dylikt, jag tycker du ska satsa. Och ifall man dessutom är lika mogna eller omogna så är det ju bara bra att man hittar någon i sitt eget "stadium"!

Men om inte du eller den där ser det som något problem så spelar resten ingen roll, ni kan ta er igenom vad ni vill och ni kommer klara av alla som tycker åldersskillnaden är för stor tillsammans.

Okay? Älskar dig! §§§§§§



SV: asså nu förstår jag mig inte riktigt på dig :$$ Ica va ju mycket roligare och jaa :$ hahah, okej busted! ;$ men jaa (a)

Tack för att DU finns! Jag skulle inte klara av en dag här utan dig, du betyder mer än vad du kan någonsin förstå. Förstår inte ens hur jag kunde ha turen att få vara din vän... Jag älskar dig! och nu tycker jag du var blygsam med dina ord, gilla bilderna? :$ njaa, snarare ÄLSKAR bilderna! tack, tack, TACK!! :DD

Älskar dig och finns alltid! §§§§§§§§

2010-10-16 @ 21:24:15
URL: http://mariahjartalondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0